Dunlop Goodyear

Cele mai frecvente întrebări

  1. Ce este eticheta de anvelope UE?
  2. Pentru ce tari este valabila eticheta de anvelope UE?
  3. Cine certifica anvelopele?
  4. Unde vor fi publicate/indicate informatiile de pe eticheta pentru anvelopele mele?
  5. Ce optiuni alternative de evaluare pentru anvelope exista pe langa eticheta de anvelope UE?
  6. Ce criterii evalueaza eticheta de anvelope UE?
  7. Eticheta de anvelope UE: rezistenta la rulare
  8. Eticheta de anvelope UE: Aderenta pe carosabil umed
  9. Eticheta de anvelope UE: Nivelul sonor
  10. Criterii/optiuni suplimentare pentru evaluarea anvelopelor
  11. Pentru ce tipuri de anvelope este valabila eticheta de anvelope UE?
  12. Pentru ce tipuri de anvelope NU este valabila eticheta de anvelope UE?
  13. Care este parerea industriilor si asociatiilor despre eticheta de anvelope UE?
  14. Am primit 2 anvelope cu eticheta si 2 fara eticheta. Difera calitatea intre acestea?
  15. Este permisa rularea cu o anvelopa cu eticheta si una fara pe aceeasi axa?
  1. Ce este eticheta de anvelope UE?

    Incepand cu 1 Noiembrie 2012 toate anvelopele comercializate care au fost fabricate dupa 1 Iulie 2012 trebuie sa fie marcate cu criteriile mentionate din eticheta de anvelope UE privind rezistenta la rulare, aderenta la carosabil umed si nivelul sonor. Reglementarea privind eticheta de anvelope UE este obligatorie pentru toate statele membre UE. Aceasta este valabila pentru toate annvelopele pentru autoturisme, anvelope pentru utilitare usoare si anvelope pentru utilitare grele (categoriile C1, C2 und C3). Scopul etichetei de anvelope UE este de a furniza consumatorilor din UE o mai buna informare privind siguranta si proprietatile relevante pentru mediul inconjurator ale unei anvelope. Eticheta de anvelope este menita pentru a-i servi consumatorului activ ca ajutor in procesul decizional. Etichetarea de anvelope UE va fi similara cu cea deja existenta si cunoscuta in clasificariea aparatelor electrocasnice ca si combinele frigorifice si masinile de spalat, printre altele prin coduri de culori incepand de la cel mai bun (clasa verde - A -) la cea mai putin performanta (clasa rosie - G -).
  2. Pentru ce tari este valabila eticheta de anvelope UE?

    Precum orice reglementare a Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene este si reglementarea Nr. 1222/2009 privind eticheta de anvelope UE obligatorie si identica in toate statele mebre UE.
  3. Cine certifica anvelopele?

    Producătorii de anvelope vor certifica produsele proprii, pe baza criteriilor stabilite pentru eticheta de anvelope UE. Astfel, fiecare model de anvelopa si fiecare dimensiune va fi individual testata, clasificata si apoi certificata.
  4. Unde vor fi publicate/indicate informatiile de pe eticheta pentru anvelopele mele?

    Clasificarea anvelopelor din categoriile autoturisme, utilitare usoare si utilitare grele trebuie sa fie documentata de catre producatorii de anvelope in documentele tehnice si, de asemenea, publicata pe site-urile de internet specializate. Clientul trebuie sa fie informat inca inainte de achizitie despre performantele anvelopei, acestea trebuie sa fie mentionate insa cel tarziu pe factura emisa catre clientul final sau in anexele facturii.

    cauciucuridirect.ro va informeaza sub punctul Detalii al fiecarui articol in parte despre clasificarile corespunzatoare din cadrul etichetei de anvelope UE. Marcajul se face la nivel de articol, ceea ce inseamna ca  fiecare articol primeste o eticheta proprie. In plus, informatiile respective vor fi furnizate/mentionate pe factura sau in anexele acesteia.
  5. Ce optiuni alternative de evaluare pentru anvelope exista pe langa eticheta de anvelope UE?

    Eticheta nou conceputa informeaza clientul despre cele trei criterii importante, rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul sonor. Cu toate acestea, exista si alte caracteristici importante legate de siguranta, care ar trebui sa fie luate in considerare la alegerea unor anvelope noi. Acestea sunt, de exemplu, proprietati legate de acvaplanare, stabilitate la rulare, durabilitate, proprietati la franare pe carosabil uscat si umed, precum si performantele in conditii de iarna.

    Producatorii subliniaza faptul ca, eticheta de anvelope nu poate fi considerata un inlocuitor pentru informatiile detaliate care pot fi gasite, spre exemplu, in testele din publicatiile de specialitate. Astfel, eticheta pentru anvelope de iarna ofera, spre exemplu, numai informatii limitate, deoarece proprietatile pe timp de iarna nu sunt afisate.

    Testele de anvelope efectuate de publicatiile din domeniul automobilelor  raman in continuare o sursa importanta de informare pentru consumatorii finali, deoarece acestea testeaza, pe langa cele 3 criterii prezentate pe eticheta, pana la 11 caracteristici suplimentare legate de siguranta.

    Pe internet puteti gasi pe pagina www.testcauciucuri.com o platforma internationala si independenta destinata consumatorilor pentru evaluarea anvelopelor in conditii de trafic normale. Aici conducatorii auto au testat si notat anvelopele in viata cotidiana.
  6. Ce criterii evalueaza eticheta de anvelope UE?

    Eticheta de anvelope UE cuprinde trei elemente:

    - Rezistenta la rulare (eficienta de consum):
    Simbolul pompei de alimentare reprezinta rezistenta la rulare a anvelopei: Cu cat acesta este mai mic, cu atat mai putina energie este necesara si cu atat mai mic este consumul de carburant. Acest indicator informeaza consumatorul astfel atat despre eficienta energetica a unei anvelope precum si despre impactul sau asupra mediului in ceea ce priveste emisiile reduse de CO2. Evaluarea este exprimata in clase de la „A“ la „G“, unde „D“ nu este niciodata utilizat.




    - Aderenta pe carosabil umed
    Acest simbol indica aderenta unei anvelope pe carosabil umed. Aderenta pe carosabil umed este un factor cheie atunci cand este vorba de performantele legate de siguranta ale unei anvelope. Efectele aderentei pe carosabil umed cu privire la siguranta traficului sunt enorme, deoarece anveloele cu o aderenta excelenta pe carosabil umed scurteaza semnificativ distanta de franare. Cu cat distanta de franare este mai mica, cu atat categoria este mai buna  Gradatiile etichetei de anvelope sunt impartite in clase de la "A" la "G", unde D si G  nu sunt niciodata utilizate.



    -Nivelul sonorSimbolul difuzorului reprezinta nivelul de zgomot, pe care o anvelopa il produce, atunci cand ruleaza pe suprafata carosabila. Acest nivel sonor este masurat in decibeli (dB). Nivelul sonor produs de anvelope afecteaza nivelul total sonor al autovehiculului si influenteaza nu numai confortul in timpul condusului, ci si poluarea fonica a mediului. Cu cat mai multe valuri negre sunt afisate, cu atat mai zgomotoasa este anvelopa.
  7. Eticheta de anvelope UE: rezistenta la rulare

    Simbolul pompei de alimentare reprezinta rezistenta la rulare a anvelopei: Cu cat acesta este mai mic, cu atat mai putina energie este necesara si cu atat mai mic este consumul de carburant. Acest indicator informeaza consumatorul astfel atat despre eficienta energetica a unei anvelope precum si despre impactul sau asupra mediului in ceea ce priveste emisiile reduse de CO2. Economiile de carburant realizabile teroretic cu ajutorul unei anvelope sunt notate cu aceleasi clasificari ca si performantele sale privind siguranta. Insa in acest caz clasificarea este evidentiata si printr-o pictograma de culori, care corespunde pictogramei standardizate pentru eficienta energetica utilizata in intreaga UE. Clasificarea este afisata in clase de la  "A" pana la "G", unde "D"  nu este utilizat niciodata. Imbunatatirea cu o clasa reprezinta o economie de aproximativ 0,1 litri de carburant la 100 km.  Intre clasa „G“ si clasa „A“ este o reducere totala din consumul de carburant de aproximativ 7,5%. Clasa Anvelope autoturisme
    Rezistenta la rulare (CR) in kg/t Anvelope utilitare usoare
    Rezistenta la rulare (CR) in kg/t Anvelope utilitare grele
    Rezistenta la rulare (CR) in kg/t
    - A -
    ≤ 6,5 ≤ 5,5 ≤ 4,0
    - B -
    6,6 - 7,7 5,6 - 6,7 4,1 - 5,0
    - C -
    7,8 - 9,0 6,8 - 8,0 5,1 - 6,0
    - D -
    - - 6,1 - 7,0
    - E -
    9,1 - 10,5 8,1 - 9,2 6,1 - 7,0
    - F -
    10,6 - 12,0 9,3 - 10,5 ≥ 8,1
    - G -
    ≥ 12,1 ≥ 10,6 - Limitele de clasificare a rezistentei la rulare
  8. Eticheta de anvelope UE: Aderenta pe carosabil umed

    Acest simbol indica aderenta unei anvelope pe carosabil umed.
    Aderenta pe carosabil umed este un factor cheie atunci cand este vorba de performantele legate de siguranta ale unei anvelope. Efectele aderentei pe carosabil umed cu privire la siguranta traficului sunt enorme, deoarece anveloele cu o aderenta excelenta pe carosabil umed scurteaza semnificativ distanta de franare. Gradatiile etichetei de anvelope sunt subdivizate in clase de la "A" pana la "G", unde "D"  si "G"  nu sunt utilizate niciodata. Dieferenta distantei de franare de la o clasa la urmatoarea, pe  carosabil umed si la o viteza initiala de 80 km/h, este intre 1 si 2 lungimi de masina (3,0 - 6,0 m), in medie aproximativ 4,5m. Intre clasa „G“ si clasa „A“ este o reducere totala de aproximativ 30% din distanta de franare. Diferenta distantei de franare reprezinta in total spre exemplu intre clasa „A“ si clasa „F“ peste 18 metri.

    Clasa Anvelope- autoturisme
    Parametrii (G) Anvelope- utilitare usoare
    Parametrii(G) Anvelope- utilitare grele
    Parametrii (G)
    - A -
    ≥ 1,55 - -
    - B -
    1,40 - 1,54 - -
    - C -
    1,25 - 1,39 - -
    - D -
    - - -
    - E -
    1,1 - 1,24 - -
    - F -
    ≤ 1,09 - -
    - G -
    - - - Limitele de clasificare ale aderentei pe carosabil umed (Valoarea caracteristica "G" face trimitere la o anvelopa de referinta. sich auf einen Referenzreifen. Clasificarea categoriei aderenta pe carosabil umed este valabila momentan doar pentru anvelopele pentru autoturisme, sistemul pentru utilitare usoare si utilitare grele este inca in faza de dezvoltare).
  9. Eticheta de anvelope UE: Nivelul sonor

    Simbolul difuzorului reprezinta nivelul de zgomot, pe care o anvelopa il produce, atunci cand ruleaza pe suprafata carosabila. Acest nivel sonor este masurat in decibeli (dB). Nivelul sonor produs de anvelope afecteaza nivelul total sonor al autovehiculului si influenteaza nu numai confortul in timpul condusului, ci si poluarea fonica a mediului. Cu cat mai multe unde negre sunt afisate, cu atat mai zgomotoasa este anvelopa. Etichetarea cu 2 unde sonore negre corespunde cerintei directivelor UE valabila incepand cu 11/2012. 3 unde sonore negre
    Trei unde sonore negre reprezinta un nivel zgomotos ridicat. Aceasta clasificare corespunde limitelor admise ale standardului UE conform directivei "2001/43/EG", care este valabil pana la 10/2012. Ein so gekennzeichneter Reifen rollt lauter ab, als es die Vorgaben der EU-Richtlinien ab November 2012 zulassen. 2 unde sonore negre
    Doua unde sonore negre reprezinta un nivel sonor mediu. Aceasta clasificare corespunde limitelor admise ale standardului UE conform reglementarii "661/2009/EG", care este valabil incepand cu 11/2012.  1 unda sonora neagra
    O unda sonora neagra reprezinta cel mai mic nivel zgomotos. Nivelurile de zgomot se afla cu cel putin 3 dB sub limitele sonore stabilite in reglementarea "661/2009/EG".
  10. Criterii/optiuni suplimentare pentru evaluarea anvelopelor

    Eticheta nou conceputa informeaza clientul despre cele mai importante 3 criterii, rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul sonor.
    Cu toate acestea, exista si alte caracteristici importante legate de siguranta, care ar trebui sa fie luate in considerare la alegerea unor anvelope noi. Acestea sunt, de exemplu, proprietati legate de acvaplanare, stabilitate la rulare, durabilitate, proprietati la franare pe carosabil uscat si umed, precum si performantele in conditii de iarna. Producatorii subliniaza faptul ca, eticheta de anvelope nu poate fi considerata un inlocuitor pentru informatiile detaliate care pot fi gasite, spre exemplu, in testele din publicatiile de specialitate.
    Astfel, eticheta pentru anvelope de iarna ofera, spre exemplu, numai informatii limitate, deoarece proprietatile pe timp de iarna nu sunt afisate. Testele de anvelope efectuate de publicatiile din domeniul automobilelor  raman in continuare o sursa importanta de informare pentru consumatorii finali, deoarece acestea testeaza, pe langa cele 3 criterii prezentate pe eticheta, pana la 11 caracteristici suplimentare legate de siguranta. Pe internet puteti gasi pe pagina www.testcauciucuri.com o platforma internationala si independenta destinata consumatorilor pentru evaluarea anvelopelor in conditii de trafic normale. Aici conducatorii auto au testat si notat anvelopele in viata cotidiana.
  11. Pentru ce tipuri de anvelope este valabila eticheta de anvelope UE?

    • Categoria C1: anvelope pentru autoturisme
    • Categoria C2: anvelope pentru utilitare usoare dupa ECE-R 54 marcate cu
    a) un indice de greutate al anvelopei pentru punte simpla ≤ 121 si
    b) un simbol pentru categoria de viteza ≥ N
    • Categoria C3: anvelope pentru utilitare grele dupa ECE-R 54 marcate cu
    a) un indice de greutate al anvelopei pentru punte simpla ≥ 122 sau
    b) un indice de greutate al anvelopei pentru punte simpla ≤ 121 si
    c) un simbol pentru categoria de viteza ≤ M
    Clasificarea anvelopei se gaseste in partea stanga, jos, a autocolantului:

  12. Pentru ce tipuri de anvelope NU este valabila eticheta de anvelope UE?

    • Cauciucuri de motocicleta
    • Anvelope resapate
    • Anvelope pentru roata de rezerva temporara (tip T)
    • Anvelope off-road pentru uz comercial
    • Anvelope cu un indice de viteza admisa mai mica de 80km/h
    • Anvelope pentru jante cu un diametru nominal mai mic de 254mm (10") sau mai mare de 635mm (25")
    • Anvelope cu dispozitive suplimentare de imbunatatire a tractiunii, de exemplu anvelope cu nituri
    • Anvelope menite pentru a fi montate numai pe vehicule ce au fost inmatriculate pentru prima data inainte de 1 Octombrie 1990
    • Anvelope care sunt menite exclusiv montarii pe vehicule destinate exclusiv pentru curse Producatorii subliniaza faptul ca, eticheta de anvelope nu poate fi considerata un inlocuitor pentru informatiile detaliate care pot fi gasite, spre exemplu, in testele din publicatiile de specialitate.
  13. Care este parerea industriilor si asociatiilor despre eticheta de anvelope UE?

    In principiu, introducerea etichetei de anvelope UE va fi bine primita de catre producatorii de anvelope. Aceasta contribuie la îmbunătăţirea informării consumatorilor, la siguranta in trafic,  dar si la reducerea consumului de energie si, implicit, la protejarea mediului.
    Eticheta da consumatorului posibilitatea de a se informa deja inainte de achizitionarea anvelopelor folosindu-se de o baza  mai larga de informatii, si de a include si aceste criterii, pe langa cele din alte teste de anvelope, in decizia de cumparare. Producatorii subliniaza insa faptul ca, eticheta de anvelope nu poate fi considerata un inlocuitor pentru informatiile detaliate care pot fi gasite, spre exemplu, in testele din publicatiile de specialitate.
    Astfel, eticheta pentru anvelope de iarna ofera, spre exemplu, numai informatii limitate, deoarece proprietatile pe timp de iarna nu sunt afisate. Aici puteti gasi teste de anvelope de la consumatori pentru consumatori: www.testcauciucuri.com  
  14. Am primit 2 anvelope cu eticheta si 2 fara eticheta. Difera calitatea intre acestea?

    Incepand cu 1 Noiembrie 2012 toate anvelopele comercializate care au fost fabricate dupa 1 Iulie 2012 trebuie sa fie dotate cu eticheta, respectiv sa fie posibila incadrarea clara a acestora intr-o anumiat categorie de eticheta. Producatorii de anvelope garanteaza aceeasi calitate si la anvelopele cu acelasi numar de articol, care au fost fabricate inainte de 1 Iulie 2012, ca si la anvelopele cu eticheta. Eticheta nu va fi aplicata pe aceste anvelope, insa cauciucuridirect.ro va informeaza sub punctul Detalii al fiecarui articol in parte despre clasificarile corespunzatoare asociate etichetei de anvelope UE. Marcarea cu eticheta se face la nivel de articol, ceea ce inseamna ca fiecare articol va avea propria eticheta. In plus, informatiile respective vor fi specificate pe factura sau trimise odata cu aceasta.
  15. Este permisa rularea cu o anvelopa cu eticheta si una fara pe aceeasi axa?

    Da. Producatorii de anvelope garanteaza aceeasi calitate si la anvelopele cu acelasi numar de articol, care au fost fabricate inainte de 1 Iulie 2012, ca si la anvelopele cu eticheta. Eticheta nu va fi aplicata pe aceste anvelope, insa cauciucuridirect.ro va informeaza sub punctul Detalii al fiecarui articol in parte despre clasificarile corespunzatoare asociate etichetei de anvelope UE. Marcarea cu eticheta se face la nivel de articol, ceea ce inseamna ca fiecare articol va avea propria eticheta. In plus, informatiile respective vor fi specificate pe factura sau trimise odata cu aceasta.