Conti

myGoodyear

Cele mai frecvente întrebări

Servodirectia

Servodirectia ajuta semnificativ la manevrabilitatea unui autovehicul: motorul angreneaza pompa servo iar uleiul este impins printr-o supapa in cilindrul servo, ajutand forta de virare a rotilor in directia dorita. Dupa virare, supapele se inchid iar cilindrul servo ramane nemiscat. In cazul in care servodirectia cedeaza, virarea rotilor este inca posibila dar necesita o forta mult mai mare pentru a le vira. Servodirectia depinde de turatiile motorului. La turatii mai mari, sprijinul servodirectiei este mai redus iar la turatii mai mici, virarea rotilor este mai usoara. Pe langa faptul ca ofera un confort mai ridicat, servodirectia da senzatia unui stil de condus mai sportiv si o precizie mai exacta la viteze mai mari. Sistemul de servodirectie preia prin transmisie rotatiile volanului in asa fel incat rotile sa fie inclinante la un anumit punct al suspensie pe osii, spre stanga sau dreapta, in functie de virarea volanului. Volanul trebuie invartit destul de mult, in timp ce rotile se misca relativ putin. Mecanismul servo este construit de producatorii auto, in asa fel incat, conducatorul sa poata manevra si un autovehicul mare fara prea mult efort.