Starea comenzii x
Iesire din cont

Cele mai frecvente întrebări

Enciclopedie Anvelope

Frână de mâna

Frână de mâna

Legislația cere că toate autovehiculele să fie dotate cu două sisteme de frânare independente. Frână principala (de picior) care acționează asupra tuturor roților autovehiculului, și frână de mâna, care servește că frână de urgență, sar nu este atât de eficace. Se folosește prin tragerea unei manete din interiorul autovehiculului sau prin apăsarea unei pedale adiționale, în funcție de marca și modelul autovehiculului. Această acționează fie pe rotiile din spate fie pe cele din față. Acest tip de frână constă dinstr-un sistem de cabluri care acționează mecanismul prin tragerea în poziția corespunzătoare a manetei sau apăsarea pedalei. În cazul în care frână principala cedează (lucru care datorită circuitului dublu al sistemului de frânare nu se prea întâmplă), în ultima instanța se poate folosi frână de urgență (de mâna) cu mare atenție însă, deoarece în momentul activării frânei de mâna la viteze mai, autovehiculul poate itnra în derapaj.