-
Când și de ce trebuie să montez cauciucuri de iarnă?
Recomandabil este să achiziționați cauciucurile de iarnă începând cu luna octombrie, din cauza condițiilor vremii. La temperaturi scăzute scade elasticitatea cauciucurilor de vara, care la temperaturi sub 7°C se întăresc și astfel scade aderența la carosabil, iar perioada de frânare se prelungește. Deopotrivă, cauciucurile de iarnă sunt fabricate dintr-un amestec special rezistent la frig, care își păstrează elasticitatea. În mod deosebit, cauciucurile de iarnă au o aderența mai bună pe un carosabil umed sau înghețat decât cele de vara, au o siguranță mult mai ridicată la frânare, direcție și accelerație, caracteristici date de materialului special din care sunt fabricate și profilul special prevăzut cu mii de caneluri (lamele). De asemenea trebuie avut în vedere că, conform legislației în vigoare, utilizarea anvelopelor de vara în condiții de iarnă poate implică consecințe juridice, în sensul că, în caz de accident puteți pierde avantajele oferite de polița de asigurare.
Mai multe informații legate de anvelopele de iarnă puteți găsi
aici.
-
Există un index de viteză maxim pentru cauciucurile de iarnă?
Indexul de viteză maximă al cauciucurilor de iarnă este în funcție de anul fabricației și caracteristicile cauciucului: 160 km/h (Index Q), 190 km/h (T), 210 km/h (H), 240 km/h (V) și peste 240 km/h (ZR). Dacă mașinii dvs. urmează să i se monteze cauciucuri cu un index de viteză mai mare, sunteți obligați să afișați în interiorul mașinii indexul de viteză maximă valabil al cauciucurilor de iarnă.
Etichete de viteză -
Click aici pentru descărcare gratuită.
-
Se pot monta lanțuri pe orice tip de cauciuc?
În principiu se pot monta lanțuri pe orice tip de cauciuc. Însă pot apărea restricții cu privire la jantă. Va rugăm să acordați o atenție deosebită eventualelor indicații și omologari din cartea de identitate a vehiculului cu privire la jantele de aluminiu.
-
Când se sparge un cauciuc?
La această întrebare nu se poate da un răspuns general. Motive des întâlnite sunt însă:
A) Rularea sub presiune prea mică sau greutate depășită: în acest caz, după o rulare îndelungată, din cauza deformarii ridicate și a suprasolicitarii termice se poate întâmplă că, componente individuale ale anvelopelor să nu mai fie capabile să reziste la sarcina. Acest lucru poate duce la desprinderea unor părți din profil sau spargerea cauciucului.
B) Trecerea peste obstacole (că de exemplu borduri înalte): influențe externe pot duce la deteriorarea unor componente individuale ale anvelopei și astfel pot apărea defecțiuni pe de o parte vizibile (umflături sau rupturi) sau pe de altă parte nu totdeauna vizibile, dacă este afectat interiorul cauciucului. Acestea pot duce, că și la punctul A), la desprinderea unor părți din profil respectiv spargerea cauciucului. Daunele pot crește dacă se parcurg distanțe lungi (cu viteză sau greutate mare). Posibile urmări: desprinderea profilului de pe suprafață cauciucului sau craparea acestuia. Pe scurt, un cauciuc se poate sparge, dacă prin cauzele descrise mai sus este distrusă rezistență de baza a cauciucului.
-
Cât de mică are voie să fie adâncimea profilului?
La o adâncime de 4 mm la striatiile profilului, aderența cauciucului în special pe un carosabil umed scade deja considerabil. Cauciucul poate pierde contactul cu carosabilul, astfel încât se întâmpina greutăți de frânare și redresare. Din acest motiv, nu rulați anvelopele până la minimul adâncimii de 1,6 mm permis de lege. Dacă profilul cauciucurilor de vara este de 2 până la 2,5 mm, iar la cele de iarnă 4 mm, se recomandă înlocuirea acestora. Adâncimea profilului trebuie măsurată în cel mai adânc punct din canelură, zonele mai ridicate sau întărite de pe suprafață de rulare nu sunt luate în considerare în evaluarea gradului de uzură. Pe partea laterală a anvelopei este adesea inscripționată abrevierea "TWI" (și alte însemne posibile). Dacă se urmărește săgeata, se poate observă că în această zona profilul nu merge complet în adâncime. Motivul: la un profil rulat până la 1,6 mm (limita admisă de lege) aceste zone sunt vizibil situate mai la suprafață, așadar s-a atins limita de uzură. Nu este însă recomandat să se ajungă în această situație: Cercetări au arătat că, aderența cauciucului în special pe un carosabil umed scade deja considerabil la un profil sub 3mm .
-
Cât de vechi sunt cauciucurile reșapate oferite de dvs.?
Deoarece după resapare nu se mai poate stabili vechimea initialului cauciuc, comerciantul și service-ul poate aprecia durabilitatea cauciucului resapat doar după dată când acesta a fost resapat. Durabilitatea unui cauciuc resapat începe cu dată resaparii și ajunge până la maxim 10 ani, la fel că la un cauciuc nou. Spre informare: Pentru cauciucurile reșapate sunt valabile, desigur, aceleași criterii de garanție și calitate că și la unul nou, începând cu dată fabricației, respectiv punerii în vânzare către consumator.
-
Ce durabilitate au cauciucurile?
În mod normal durabilitatea unui cauciuc este de 10 ani. Un cauciuc depozitat corespunzător de la 1 până la 5 ani, corespunde specificațiilor unui cauciuc nou. Cauciucul se deteriorează din cauza unor reacții fizice și chimice. Acest lucru este valabil de asemenea în cazul cauciucului nou sau mai puțîn folosit. Pentru a contracara acest proces de deteriorare în timp, în amestecul din care este fabricat cauciucul, se folosesc substanțe care împiedică reacțiile chimice prin oxigen și ozon. Astfel, un cauciuc depozitat corespunzător chiar și mai mulți ani este garantat a fi nou și nu-și pierde din proprietăți. Va rugăm să verificați totuși randamentul cauciucului. La un rulaj în medie de 44.000 km / pe an, cauciucul de vara nu ar trebui folosit mai mult de 3,5 ani, iar cel de iarnă mai mult de 7 ani (plecând de la premisa că anvelopele de iarnă sunt utilizate numai în sezonul de iarnă).
-
Ce informații sunt despre producător, respectiv proveniență cauciucului?
Cauciucurile oferite de noi provin direct de la producător. Deoarece producătorii interni și-au extins producția, din motive financiare, și în alte țări, ne este imposibil să va garantăm proveniență. Toate cauciucurile sunt supuse unor testări stricte potrivit normelor europene, care presupun un standard ridicat al calității. Cauciucurile comercializate în Uniunea Europeană trebuie să corespundă acestor norme. Această este demonstrată prin inscripția pe flancul cauciucului a simbolului “E” sau “e”.
-
Cum recunosc dacă cauciucul este silențios?
Pe partea interioară și exterioară, anvelopa este prevăzută cu blocuri individuale de cauciuc. În cazul în care acestea sunt asimetric aranjate, și dacă striatiile profilului, pornite din exterior, nu ajung până la mijloc, acest cauciuc este silențios. Datorită profilului și materialului (un amestec de cauciuc mai moale), rezistență la rulare este optimă, astfel încât zgomotul de rulare este redus în mod semnificativ, iar consumul de carburant scade.
-
Cum trebuie depozitate cauciucurile?
Cauciucurile fără jantă trebuie depozitate vertical, iar cele cu jantă, pe de altă parte, culcat. Pentru o bună depozitare este de preferat să se aleagă o încăpere întunecată, răcoroasă și uscată. A se evita contactul cauciucului cu benzină, ulei sau grăsimi.
-
Sunt cauciucurile noi?
În oferta noastră se găsesc doar cauciucuri noi din producția actuală. Mai oferim și cauciucuri din stoc, care sunt mai vechi de 2 ani, însă cu specificația datei și a anului de producție. În baza marcării de pe flancul anvelopei puteți recunoaște atât săptămâna cât și anul producției. Va rugăm să rețineți, totuși, că printr-o depozitare corespunzătoare a cauciucului, proprietățile specifice ale materialului acestuia se pot îmbunătăți de-a lungul timpului, deoarece compusul din cauciuc nu este supus imediat rulării iar astfel se poate întări anvelopa în timp. Conform BRV ( Asociația de Comercializare a Anvelopelor și Stațiilor de Vulcanizare ) dacă sunt depozitate în mod corespunzător, anvelopele până la 3 ani sunt considerate că și producție nouă și până la 5 ani sunt considerate noi.
-
Unde găsesc informațîi despre randamentul cauciucului?
Din păcate nu putem estima în general randamentul cauciucurilor, deoarece acesta depinde de mai mulți factori, că de exemplu greutatea autovehiculului, condițiile carosabilului și modul dvs. de a conduce.
-
Am voie să folosesc alte cauciucuri decât cele trecute în documentele mașinii?
Va rugăm să folosiți doar cauciucurile prevăzute legal, specificate în talonul, cartea tehnică sau certificatul de înmatriculare al mașinii. În aceste documente veți găși mai multe informațîi legate de dimensiunea, greutatea maximă suportată, precum și indexul de viteză maxim al cauciucului.
-
Am voie să montez alt cauciuc pe jantă?
Va rugăm să va informați cu ajutorul cărțîi de identitate a vehiculului și a omologarilor specificate asupra dimensiunilor de anvelope permise sau va puteți informa direct la producător.
-
Ce este S-Kennung?
Cu Directiva ECE-R 117 s-au stabilit de către EU limite pentru zgomotul de rulare al pneurilor.
Marcarea „S“ legată de o serie de cifre de pe peretele lateral, afirmă că este o anvelopa cu caracteristici de zgomot redus la rulare. Anvelopele pentru autoturisme fără marcarea S nu pot fi vândute după o perioada eșalonată de tranziție .
Marcarea S perioade de tranziție:
- De la 1. Octombrie 2009 pentru anvelopele de autoturisme (în conformitate cu ECE-R 30), cu o lățime de secțiune până la inclusiv 185 millimetri.
- De la 1. Octombrie 2010 pentru anvelopele de autoturisme (în conformitate cu ECE-R 30), cu o lățime de secțiune de la 195 până la inclusiv 215 millimetri.
- De la 1. Octombrie 2011 pentru anvelopele de autoturisme (în conformitate cu ECE-R 30), cu o secțiune de lățime de peste 215 millimetri.
-
Ce influență are schimbarea cauciucului asupra sistemului antiblocare și control al tracțiunii (ABS și ASR)?
La automobilele cu sistem antiblocare și control al tracțiunii, la schimbarea cauciucului, trebuie luată în considerare dimensiunea cauciucului precum și circumferinte egale de rulare la 360°, pentru a se evita apariția defecțiunilor la sistem, în urmă unei abateri prea mari. În cazul acesta este nevoie de un certificat corespunzător emis de producător. Acest certificat de conformitate servește la o eventuală verificare.
-
Ce înseamnă indexul de greutate, respectiv indexul capacitățîi de încărcare, că de exemplu 85 sau 86?
Indexul de greutate (LI) al unui cauciuc reprezintă sarcina maximă suportată de un singur cauciuc (în kg). În cazul unei schimbări de cauciucuri, indexul de greutate ar trebui să fie același sau cu valoare mai mare. Obligatoriu este că indexul capacitățîi de încărcare al cauciucului x 2, să acopere indexul de greutate al axei. Fiecărei valori îi corespunde, într-un tabel normativ, o încărcătură maximă (în kg). De exemplu, la o sarcina maximă de 85 – coincid 515 kg, la un index de greutate maxim de 86 ii corespund 530 kg. Un tabel detaliat corespunzător gășiți
aici.
-
Ce înseamnă TÜV-GS?
TÜV-GS este o sigla specială TÜV (RAR) . Prescurtarea GS reprezintă "siguranță testată (Geprüfte Sicherheit)", ceea ce înseamnă că articolul respectiv a fost verificat în condiții neutre și independente de experții TÜV (RAR) și că a fost desemnat că un produs sigur.
-
Ce înseamnă “În pregătire”?
Prin "în pregătire" se înțelege că, este planificată producția unui anumit tip de cauciuc. O dată posibilă de livrare însă nu va putem oferi, deoarece procesul de producție încă nu a început.
-
Ce mărci și dimensiuni de cauciucuri oferiți?
Pe pagină noastră de Internet
www.cauciucuridirect.ro oferim peste 10.000 de tipuri de cauciucuri din peste 60 de diferite mărci. Cu ajutorul programului nostru rapid de căutare aveți posibilitatea căutării ofertelor individuale. Informații mai detaliate legate de căutarea cauciucurilor și comandă gășiți
aici.
-
Ce primesc, daca comand calitate superioara?
Cauciucurile de tip "calitate superioara" nu se refera la o anumita marca de cauciucuri, ci cauciucuri de calitate la un pret mic. Daca alegeti aceasta optiune, veti primi cauciucuri de calitate de aceeasi marca care sunt oferite la pret redus din cauza stocurilor.
-
Ce semnifică cauciucurile unidirecționale?
Cauciucurile moderne sunt tot mai des unidirecționale, adică profilul acestora este în așa fel construit, încât trebuie să ruleze într-un singur sens. Designul directional este avantajos pentru performanță anvelopei (zgomot redus de rulare, aderența mai bună la carosabil umed), precum și asupra tracțiunii și transferului de putere pe gheață și zăpadă.
-
Ce semnifica denumirea cauciucului “Star Performer”?
Marca “Star Performer” este marca proprie a firmei noastre. Pe Site-ul nostru
www.starperformer.net veti gasi informatii cuprinzatoare (in engleza). Din pacate nu putem furniza inca informatii asupra testelor anvelopelor, deoarece clientii nostri nu au evaluat inca cauciucul, iar institutiile de specialitate testeaza doar marci general disponbile si nu marci proprii ale unor firme. Bineinteles si la “Star Performer” aveti aceeasi garantie ca si la celelalte marci oferite.
-
Ce semnifică FR?
Specificația FR reprezintă "buza pentru janta". Această este o protecție din cauciuc în partea exterioară la marginea jantei.
-
Ce semnifică M+S?
În spațiul european această semnifică “noroi și zăpadă”, întâlnită la cauciucurile de iarnă. Acestea potrivit profilul prevăzut cu multe incizii și proprietății materialului, sunt special concepute pentru un carosabil pe timp de iarnă. Deoarece elasticitatea unui cauciuc de vara ar scădea considerabil la temperaturi sub 7°C, contactul cu carosabilul inrautatiindu-se, cauciucurile de iarnă sunt fabricate dintr-un amestec special, în mare parte din silicon sau cauciuc natural, rezistent la temperaturi scăzute. Cauciucurile cu această semnificăție au o mai bună aderența la frânare, direcție și accelerare pe un carosabil umed sau înghețat decât cauciucurile de vara.
-
Ce semnifica ML?
Specificatia ML reprezinta "cu protectie pentru janta". Aceasta este o banda de protectie din cauciuc pe flancul exterior al cauciucului, care are rolul de a preveni zgarierea jantei la contactul cu borduri.
-
Ce semnifica specificatia E?
De cativa ani este obligatoriu, ca in Uniunea Europeana, cauciucurile vandute sa fie supuse unei drastice verificari. Pentru a corespunde normelor europene, trebuie indeplinit un standard de calitate foarte ridicat. Prescurtarea aceasta (“E” sau “e”), aflata pe peretele cauciucului va informeaza ca acesta corespunde normelor europene.
-
Ce semnifică termenul “Ieșire”?
Specificatia “Auslauf” (iesire) dupa dimensiunea cauciucului, indica faptul ca acest profil nu mai este fabricat de catre producator pentru sezonul actual. Pana la lichidarea completa a stocurilor mai sunt insa cateva articole disponibileSpecificația “Auslauf” (ieșire) după dimensiunea cauciucului, indică faptul că acest profil nu mai este fabricat de către producător pentru sezonul actual. Până la lichidarea completă a stocurilor mai sunt însă câteva articole disponibile.
-
Ce semnificăție au literele, de exemplu Q sau T de la indexul de viteză?
Această litera de referință va da informații asupra indexului de viteză permis al cauciucului. Literelor le sunt atribuite categorii de viteză. Informații privitoare la această veți găși aici. La cauciucurile de iarnă puteți opta pentru un index de viteză mai mic. Obligatoriu în acest caz este însă, să amplasați în interiorul mașinii, o indicație asupra indexului de viteză permis. În general, este recomandat să optați pentru un index de viteză cu o singură treaptă mai scăzut decât cel permis.
-
Ce tip de cauciuc îmi este permis să conduc?
Informații despre tipul de cauciuc care va este permis să-l montați gășiți în talonul, respectiv în cartea tehnică a mașinii.
-
Cum funcționează verificarea automată a presiunii?
Verificarea automată a presiunii în cauciuc se face printr-un ventil special cu senzor. Ventilul se poate cumpără la set sau separat pe bucată. Dacă un senzor trebuie înnoit, acesta trebuie înlocuit de un service profesionist. Va rugăm să luați în considerare că, verificarea automată a presiunii nu funcționează la un ventil standard.
-
După ce recunosc culoarea literelor de pe cauciuc pe baza descrierii produsului?
În oferta noastră de pe internet întâlniți deseori după alegerea dimensiunii cauciucului, prescurtări legate de culoarea literelor de pe cauciuc. Prescurtări că de exemplu WLT sau OWL (litere albe în relief) și BLK sau BSW (perete lateral negru), furnizează informații mai detaliate asupra designului anvelopei.
-
Imi puteti emite un certificat care imi permite utilizarea cauciucurilor?
Daca marimea cauciucului sau jantei pe care doriti sa o achizitionati nu corespunde celor trecute in talonul, respectiv cartea tehnica a masinii, atunci este necesara omologarea acestora la RAR.
-
Pot utiliza cauciucuri cu un index de viteza mai mare?
Puteti utiliza in orice situatie cauciucuri cu un index de viteza mai mare.
-
Unde găsesc informații despre testarea cauciucurilor?
Informații despre rezultatul testelor asupra cauciucurilor gășiți
aici.