Utilizăm modulele cookie. Prin utilizarea acestui site sunteți de acord cu utilizarea acestora.
Accept
Starea comenzii x
Iesire din cont
Livrare fara costuri

Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală

30/09/19

  • AutoBild testează frânele anti-blocare ABS în condiții de ploaie abundentă
  • Distanța de frânare de la 120 km/h este cu aproape 100 de metri mai mare cu anvelope uzate față de cele noi.
  • Verificarea regulată a adâncimii benzii de rulare este absolut esențială
  • Adâncimea benzii de rulare determină cantitatea de apă pe care o poate prelua și dispersa o anvelopă de sub pata de contact cu solul. Cu cât rămâne mai puțină bandă de rulare, cu atât crește probabilitatea să se acumuleze apă în fața anvelopei. Aceasta generează acvaplanare, întrucât anvelopa pierde contactul cu suprafața carosabilului. Când intervine acvaplanarea, anvelopele nu mai pot transmite comenzile de schimbare a direcției sau forțele de frânare pe carosabil, iar mașina derapează necontrolat.

    Un test realizat recent pe vehicule de revista AutoBild a dezvăluit cât de mult crește distanța de frânare pe carosabilul foarte ud. În cadrul testului, s-au montat anvelope 225/45 R 17 de la Continental, Goodyear și Michelin pe un VW Golf. Constatările sunt zguduitoare.

    Cel mai bun rezultat, la frânarea de la 80 km/h cu frâne antiblocare, a fost obținută de anvelopa Continental care, în stare nouă, a oprit vehiculul în 25,8 metri. La o adâncime reziduală a benzii de rulare de 3 mm, distanța de frânare a fost de 31,0 de metri. Iar cu adâncimea minimă legală a benzii de rulare, de 1,6 mm, mașina s-a oprit în cele din urmă la 36,2 metri.

    Diferențele au fost și mai mari la frânarea de la 120 km/h. Cu anvelope Continental noi, Golful s-a oprit după 59,1 metri. Cu 3 mm de bandă de rulare rămasă, distanța de frânare a fost de 124 de metri, iar cu banda de rulare minimă legală a fost nevoie de 154,9 metri pentru a opri mașina.

    Ca să fim foarte bine înțeleși: Aceasta înseamnă că, dacă o mașină cu anvelope noi reușește să se oprească în siguranță la mică distanță de un obstacol, o mașină la care au rămas doar 1,6 mm de bandă de rulare lovește obstacolul practic fără frânare, deplasându-se în continuare cu o viteză de 106 km/h.

    Concluzia șoferilor de test a fost una fără echivoc: Doar anvelopele noi oferă cea mai mare rezervă de siguranță pe carosabilul umed. Uzarea anvelopelor până la o adâncime a căii de rulare de 3 mm este acceptabilă. Însă în cazul adâncimii minime legale a benzii de rulare, de 1,6 mm, lucrurile devin periculoas

    Constatările au fost publicate de AutoBild la 22 august 2019.



    Sursă: https://www.conti-online.ro/autoturism/media-services/newsroom/20190930-aquaplaning-minimum-legal-tread-depth-can-prove-fatal


    Noul IceContact 3 de la Continental obține cele mai bune calificative la testele efectuate în Suedia 30/09/19 Noul IceContact 3 de la Continental obține cele mai bune calificative la testele efectuate în Suedia
    Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală 30/09/19 Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală
    WinterContact TS 860 a primit calificativul „Best in Test”, conform revistei AutoBild 26/09/19 WinterContact TS 860 a primit calificativul „Best in Test”, conform revistei AutoBild
    Anvelopa de iarnă de la Continental, pe primul loc la Testul ADAC 24/09/19 Anvelopa de iarnă de la Continental, pe primul loc la Testul ADAC
    Anvelope de vară pentru automobile de la Continental 18/03/19 Anvelope de vară pentru automobile de la Continental
    Sportauto clasifică SportContact 6 de la Continental ca cel mai bun produs testat 15/03/19 Sportauto clasifică SportContact 6 de la Continental ca cel mai bun produs testat
    AutoBild Sportscars: PremiumContact 6 clasificată drept „produs cu performanţe de top echilibrat” 08/03/19 AutoBild Sportscars: PremiumContact 6 clasificată drept „produs cu performanţe de top echilibrat”
    AutoBild: Anvelopa PremiumContact 6 de la Continental a fost clasificată ca exemplară şi numită Eco-Campion 28/02/19 AutoBild: Anvelopa PremiumContact 6 de la Continental a fost clasificată ca exemplară şi numită Eco-Campion
    Anvelopa de vară Continental a fost clasificată ca exemplară de revista AutoBild Allrad 26/02/19 Anvelopa de vară Continental a fost clasificată ca exemplară de revista AutoBild Allrad
    Anvelopele Continental all season primesc cel mai bun calificativ de la AutoBild 27/09/18 Anvelopele Continental all season primesc cel mai bun calificativ de la AutoBild
    WinterContact TS 860 de la Continental este câștigător absolut al „auto motor und sport” 27/09/18 WinterContact TS 860 de la Continental este câștigător absolut al „auto motor und sport”
    Primul loc pentru anvelopele Continental de iarnă și all season, testate de ACE, ARBÖ și GTÜ 26/09/18 Primul loc pentru anvelopele Continental de iarnă și all season, testate de ACE, ARBÖ și GTÜ
    Continental este dublu câștigător la testul anvelopelor de iarnă ADAC 25/09/18 Continental este dublu câștigător la testul anvelopelor de iarnă ADAC
    AutoBild consideră că WinterContact TS 860 de la Continental este „ideal” 20/09/18 AutoBild consideră că WinterContact TS 860 de la Continental este „ideal”
    Auto Zeitung: WinterContact TS 850 P de la Continental este „foarte recomandată” 19/09/18 Auto Zeitung: WinterContact TS 850 P de la Continental este „foarte recomandată”
    Continental obține cel mai ridicat calificativ acordat la testele ADAC pentru anvelopele all-season 25/04/18 Continental obține cel mai ridicat calificativ acordat la testele ADAC pentru anvelopele all-season
    Continental își extinde gama de anvelope de vară 27/03/18 Continental își extinde gama de anvelope de vară
    PremiumContact 6 obține ratingul “recomandat” de la auto motor und sport 13/03/18 PremiumContact 6 obține ratingul “recomandat” de la auto motor und sport
    Anvelopele SUV de la Continental câștigă testul AutoBild allrad 12/03/18 Anvelopele SUV de la Continental câștigă testul AutoBild allrad

    Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală

    ^