Starea comenzii x
Iesire din cont
Livrare fara costuri

Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală

30/09/19

  • AutoBild testează frânele anti-blocare ABS în condiții de ploaie abundentă
  • Distanța de frânare de la 120 km/h este cu aproape 100 de metri mai mare cu anvelope uzate față de cele noi
  • Verificarea regulată a adâncimii benzii de rulare este absolut esențială

Adâncimea benzii de rulare determină cantitatea de apă pe care o poate prelua și dispersa o anvelopă de sub pata de contact cu solul. Cu cât rămâne mai puțină bandă de rulare, cu atât crește probabilitatea să se acumuleze apă în fața anvelopei. Aceasta generează acvaplanare, întrucât anvelopa pierde contactul cu suprafața carosabilului. Când intervine acvaplanarea, anvelopele nu mai pot transmite comenzile de schimbare a direcției sau forțele de frânare pe carosabil, iar mașina derapează necontrolat.

Un test realizat recent pe vehicule de revista AutoBild a dezvăluit cât de mult crește distanța de frânare pe carosabilul foarte ud. În cadrul testului, s-au montat anvelope 225/45 R 17 de la Continental, Goodyear și Michelin pe un VW Golf. Constatările sunt zguduitoare.

Cel mai bun rezultat, la frânarea de la 80 km/h cu frâne antiblocare, a fost obținută de anvelopa Continental care, în stare nouă, a oprit vehiculul în 25,8 metri. La o adâncime reziduală a benzii de rulare de 3 mm, distanța de frânare a fost de 31,0 de metri, iar cu adâncimea minimă legală a benzii de rulare, de 1,6 mm, mașina s-a oprit în cele din urmă la 36,2 metri.

Diferențele au fost și mai mari la frânarea de la 120 km/h. Cu anvelope Continental noi, Golful s-a oprit după 59,1 metri. Cu 3 mm de bandă de rulare rămasă, distanța de frânare a fost de 124 de metri, iar cu banda de rulare minimă legală de 1,6 mm a fost nevoie de 154,9 metri pentru a opri mașina.

Ca să fim foarte bine înțeleși: Aceasta înseamnă că, dacă o mașină cu anvelope noi reușește să se oprească în siguranță la mică distanță de un obstacol, o mașină la care au rămas doar 1,6 mm de bandă de rulare lovește obstacolul practic fără frânare, deplasându-se în continuare cu o viteză de 106 km/h.

Constatările au fost publicate de AutoBild la 22 august 2019.

img-sommer-nass-porsche-6-data

Sursă: https://www.conti-online.ro/autoturism/media-services/newsroom/20190930-aquaplaning-minimum-legal-tread-depth-can-prove-fatal


20 of 32 News

Acvaplanare: adâncimea minimă legală a benzii de rulare se poate dovedi fatală