Conti

myGoodyear

Cele mai frecvente întrebări

Distributia fortei de franare

Prin schimbarea dinamica a greutatii contra directiei de mers cand se franeaza, eliberand rotiile din spate, rotiile din fata trebuie sa aibe o putere mai mare de franare, daca se doreste evitarea blocarii rotilor din spate in cazul franarii usoare. La autovehiculele cu tractiune fata si motorul pozitionat tot in fata, partea frontala este intotdeauna mai grea decat cea din spate, in asa fel incat centrul de greutate se deplaseaza in fata. Lucrurile se simplifica daca se ia in considerare pozitionarea unor pistonase pe axul spate paralel cu axul fata. In acest caz este vorba despre renumita distributia a fortei de franare. Pentru o adaptare optima la conditile de drum este necesara o distribuire a fortelor de franare realizata printr-o instalatie de anti-blocare a rotilor (ABS). Reductorul fortei de franare este cea mai simpla forma a distributiei de franare reprezentata printr-o supapa de reglare a presiunii, care inchide presiunea sau o mentine la un nivel constant pentru rotile din spate, atunci cand se atinge o presiune hidraulica specifica a conductei de frana. Reductorul fortei de franare permite doar o presiune redusa la o eventuala crestere a presiunii axei spate, cand se atinge punctul de comutare. Regulatoarele individuale functioneaza asemeni reductoarelor fortelor de franare cu diferenta ca punctul de comutare este directionat in functie de incarcarea autovehiculului si deplasarea dinamica cand se franeaza, impiedicand blocarelor rotilor din spate. Manevrarea autovehiculului este asigurata printr-o transmisie intre axe si partea inferioara a masinii care se centreaza in functie de greutate.