Conti

myGoodyear

Cele mai frecvente întrebări

Catalizator

Catalizatorul pe trei cai si catalizatorul de ardere a gazelor sunt esentiale pentru curatarea noxelor autovehiculelor, reprezentand asadar cea mai eficienta, mai sigura si fiabila forma de curatare a noxelor la motoarele pe benzina. Gazele poluante aflate in noxele de evacuare (monoxid de carbon, hidrocarburi si oxizi de azot) sunt transformati in compusi cu efect mai redus de poluare precum dioxidul de carbon, apa si azotul. In anul 1985 au fost stabilite limite de emisii mai stricte pentru toate vehiculele, reprezentand inceputul fabricarii catalizatorului (si a sondei Lambda). Pentru motoarele diesel al autoturismelor, s-au implementat limite stricte pentru noxele emise, astfel incat autovehiculele diesel sunt dotate cu filtru de particule. Un catalizator reglat, poate imbunatati emisiile unui motor cu pana la 90%, cu conditia ca emisiile unui motor (gazele de evacuare inainte de trecerea lor prin catalizator, sa fie reduse cu ajutorul tehnologiei concentionale). Astfel, se ajunge de exemplu, printr-o configurare a camerelor de ardere la motoarele cu supape (valve). Prin toleranta de fabricare dar si datorita compozi┼úiei optime a amestecului de benzin─â ┼Ói aer necesar pentru procesul de transformare, este reglat─â de sonda lambda în interac┼úiune cu sistemul de comand─â al motorului. Cu toate imbunatarile aduse de evolutia in timp a catalizatorului, limitele de noxe nocive trebuiesc in continuare a fi reduse drastic. Tehnologiile noi in materie de catalizatoare si noi compusi de combustibili contribuie din plin la reducerea emisiilor toxice.