Starea comenzii x
Iesire din cont

Cele mai frecvente întrebări

Enciclopedie Anvelope

Catalizator

Catalizator

Catalizatorul pe trei cai și catalizatorul de ardere a gazelor sunt esențiale pentru curățarea noxelor autovehiculelor, reprezentând așadar cea mai eficientă, mai sigură și fiabilă formă de curățare a noxelor la motoarele pe benzină. Gazele poluante aflate în noxele de evacuare (monoxid de carbon, hidrocarburi și oxizi de azot) sunt transformați în compuși cu efect mai redus de poluare precum dioxidul de carbon, apă și azotul. În anul 1985 au fost stabilite limite de emisii mai stricte pentru toate vehiculele, reprezentând începutul fabricării catalizatorului (și a sondei Lambda). Pentru motoarele diesel al autoturismelor, s-au implementat limite stricte pentru noxele emise, astfel încât autovehiculele diesel sunt dotate cu filtru de particule. Un catalizator reglat, poate îmbunătăți emisiile unui motor cu până la 90%, cu condiția că emisiile unui motor (gazele de evacuare înainte de trecerea lor prin catalizator, să fie reduse cu ajutorul tehnologiei concentionale). Astfel, se ajunge de exemplu, printr-o configurare a camerelor de ardere la motoarele cu supape (vâlve). Prin toleranță de fabricare dar și datorită compozi┼úiei optime a amestecului de benzin─â ┼Ói aer necesar pentru procesul de transformare, este reglat─â de sondă lambda în interac┼úiune cu sistemul de comand─â al motorului. Cu toate imbunatarile aduse de evoluția în timp a catalizatorului, limitele de noxe nocive trebuiesc în continuare a fi reduse drastic. Tehnologiile noi în materie de catalizatoare și noi compuși de combustibili contribuie din plin la reducerea emisiilor toxice.